Marți, 31 Ianuarie 2023

Completați acum formularul și primiți până la 9:30am pe email și telefon informațiile terapeutice gratuite despre depresie și rețeta de tratament eficient pentru această afecțiune!

  • Completați a@a.com dacă nu aveți email
  • Veți primi un SMS când este gata aici

Depresia este o tulburare a stării afective. Este numită şi tristeţe patologică, deoarece este mai serioasă decât un simplu episod de supărare. Poate avea un impact semnificativ asupra bucuriilor vieţii, a capacităţii de muncă şi în general asupra stării generale de sănătate. Astăzi tratamentul pentru depresie este cu adevărat eficace! Nevrozele și depresiile sunt tulburări psihice apărute în urma suprasolicitărilor sistemului nervos, declanşate de factori negativi, de exemplu supărări, eşecuri, efort mare intelectual. Intoxicarea organismului din cauza noxelor psihice şi fizice poate deregla sistemul imunitar, putându-se ajunge la îmbolnăvire. Stresul determină complicaţii nu numai la nivel psihic, ci şi la nivel endocrin şi somatic. Pot fi afectate glande endocrine precum hipofiza şi glandele suprarenale care sub influenţa stresului eliberează cortizonul. Acesta are efect toxic agresiv asupra creierului. Pentru a combate stresul este necesar să se schimbe modul de viaţă, rutina cotidiană. Foarte mult ajută deconectarea în mijlocul naturii, exerciţiile fizice, joggingul… Regimul lacto-vegetarian bogat în crudităţi, produse apicole, cereale integrale, soia, zarzavaturi crude, fructe, în special mere cu tot cu coajă, condimente (de exemplu, busuioc, mărar, şovârv, pătrunjel, fenicul, rozmarin) constituie un adevărat medicament pentru psihic. În felul acesta se asigură şi raportul optim de 80% alimente alcaline şi 20% alimente acide. Alimentele alcaline sunt foarte utile în combaterea stresului şi a asteniei. Se vor evita consumul de alcool, cafea şi fumatul, care măresc instabilitatea psihică. Vitaminele B care ajută sistemul nervos se găsesc în special în germenii cerealelor (germenii de ovăz sunt foarte bogaţi în vitaminele B2 şi B12), în tărâţele de grâu, drojdia de bere, anason (bogat în B, E şi Mg) şi iaurt (bogat în vitaminele B, A, D). Microelemente necesare: Mg, Co, Li, Si etc. Cu cât este mai scăzut nivelul de Mg, cu atât suntem mai vulnerabili la stres. Să consumăm preparate pe bază de arpacaş şi de sfeclă roşie. Salatele de crudităţi şi de verdeţuri se vor completa cu porumb, seminţe de floarea-soarelui, grâu încolţit şi nuci. Căpşunele, afinele, zmeura, prunele şi vişinele sunt bogate în Mg. Depresie Remedii Naturiste, Tratament Depresie. Potasiul, care induce calmul, se găseşte preponderent în soia (mai ales tofu), fasole uscată, roşii (indicat a fi consumate cu busuioc sau tarhon proaspăt), banane. Deoarece între fizic şi psihic există o strânsă legătură, trebuie eliminate reziduurile toxice prin combaterea constipaţiei. În caz de greaţă, reflexul vomitiv nu trebuie împiedicat. Starea de vomă poate să apară şi în caz de oboseală maximă sau suprasolicitare psihică. În acest caz, actul de vomă va produce o uşurare psihică. O supapă de descărcare eficientă este confesiunea mai ales faţă de preot. Spovedania duce la curăţarea şi uşurarea sufletului chiar mai mult decât dacă ne lăsăm lacrimile să curgă. Dezintoxicarea prin mijloace naturale va ajuta şi psihicul, organismul regăsindu-şi mai repede echilibrul. Fierul (în grâu germinat, secară, varză, urzici etc.) reduce excitabilitatea nervoasă. Acizii omega 3 aflaţi mai ales în peştele gras oceanic (somon, macrou, ton, heringi, sardele, anşoa) şi păstrăv asigură sănătatea neuronală, a vaselor de sânge, îmbunătăţind activitatea cerebrală, a inimii şi vederea. Hidraţii de carbon (de exemplu, miere, prăjituri, orez, pâine, cartofi) energizează, înviorează. Aminoacidul triptofan, precursor al serotoninei, ajută în caz de insomnii şi dă bună dispoziţie. Triptofanul se găseşte în carnea de pui (cel mai mult), lactate (iaurt mai ales cu zmeură), nuci (bogate în vitamina B, mai ales în vitamina B6), seminţe, banane, produse de soia, ton, curcan. Linalolul alungă gândurile sumbre. El se găseşte în condimente precum coriandrul (cel mai mult), lavanda, cimbrul, roiniţa, busuiocul şi puţin în vin (de fapt, se află în pieliţa unor soiuri de struguri). Persoanele foarte emotive au şi o meteosensibilitate puternică. Climatul sedativ de cruţare din staţiuni însorite cu altitudini nu prea înalte, înconjurate de păduri ajută persoanele nervoase, surmenate, anxioase, care suferă de atacuri de panică. Climatul subalpin cu efect stimulent şi revigorant este indicat persoanelor melancolice, astenice. Climatul marin nu este indicat în fazele emoţionale critice deoarece are efect puternic excitant care împiedică regenerarea psihică. O influenţă deosebită asupra stării noastre psihice o au anotimpurile, deoarece producerea unor hormoni este dependentă de luminozitatea şi temperatura naturală. În anotimpul rece, când domină întunericul, se produce mai multă melatonină, hormon responsabil de ritmul somn-stare de veghe, inducându-se o stare cu tendinţă spre oboseală. În anotimpul cald, cu zile lungi, călduroase şi luminoase, se intensifică producţia de noradrenalină, serotonină şi dopamină, care dau o stare de voioşie şi în general de bună dispoziţie. Pe lângă soare şi lumină, dispoziţia poate fi îmbunătăţită şi cu ajutorul meditaţiei, culorilor (care sunt diferite lungimi de undă ale luminii), aromelor (folosind uleiuri aromatice care au legătură cu subconştientul nostru) şi muzicii. Băile şi masajele cu ingrediente plăcut mirositoare (cum ar fi uleiurile eterice din plante sau fructe), precum şi reflexoterapia destind şi induc buna dispoziţie. Din ce în ce mai mulţi specialişti recomandă terapii bazate pe aceste strategii. De asemenea, anumite plante medicinale au efecte vindecătoare. Astfel, sunătoarea, hameiul, talpa-gâştei şi captalanul au efect calmant; busuiocul, calomfirul şi kawa-kawa sunt antidepresive; valeriana, sulfina şi captalanul induc somnul. Depresia este stare de tristeţe, pesimism, gânduri negre. Bolnavul se simte nenorocit, nu mai are chef de viaţă. Este periculos impulsul spre sinucidere. După expresia feţei se vede o persoană depresivă. Scade hormonul DHEA (al tinereţii) şi creşte cortisolul (hormonul stresului) care este asociat cu îmbătrânirea pielii, pierderea memoriei şi a puterii de concentrare.

 

4,9 (133)

136 Comentarii

 

 

Nou! Dieta de Slăbire Fără Înfometare de la nutriționistul nostru, aici.

De la Nutriționist

Dieta Fără Înfometare >>